@article { author = {}, title = {A Revision on East-Oriented Policies in Asia}, journal = {‍Central Asia and The Caucasus Journal}, volume = {20}, number = {86}, pages = {65-82}, year = {2015}, publisher = {The Ministry of foreign Affairs of Islamic Republic of Iran}, issn = {2322-3766}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {The Present literature focuses on the rise of East and delivers an assessment on Asia’s position in post-bipolar international system and scrutinizes the challenges, perspectives and possibilities of this evolution. The twin conceptions of East and West in contemporary history of international politics and its evolution from a bipolar system to the post-cold war era is scrutinized, as well as the twin conceptions of Asia and Europe in this period and their position in the time of transformation of international system. The impact of geographic areas around Asia on the role of this continent is also noticed in the framework of geopolitical competitions. The historical opportunity of conceptualization in Asian politics is also under analysis.  }, keywords = {Transformation Period in International System,Twin Conceptions of Asia and Europe,Asian values,Geopolitical Competitions and Rise of East}, title_fa = {بازخوانی سیاست‌های شرق محوری در آسیا}, abstract_fa = {گفتار حاضر بر نگرش خیزش شرق و ارزیابی جایگاه آسیا در نظام بین‌الملل پسا دوقطبی و شناسایی چالش‌ها، چشم‌اندازها و امکانات ناشی از این دگردیسی پرداخته است. ابتدا دوگانه مفهومی غرب و شرق در تاریخ سیاست بین‌الملل معاصر و تحول آن از نظام دوقطبی به دوران پسا جنگ سرد بررسی و در ادامه دوگانه مفهومی آسیا و اروپا در این دوران و جایگاه آنان در دوران گذار نظام بین‌الملل تحلیل و ارزیابی شده است. همچنین تأثیر حوزه‌های جغرافیایی پیرامونی آسیا بر نقش این قاره در قالب رقابت‌های ژئوپلیتیکی پیرامونی مورد توجه قرار ‌گرفته و فرصت تاریخی مفهوم‌سازی در حوزه سیاست در آسیا مورد بازکاوی قرار گرفته است.}, keywords_fa = {دوران گذار نظام بین‌الملل,دوگانه مفهومی آسیا و اروپا,ارزش‌های آسیایی,رقابت‌های ژئوپلیتیک و خیزش شرق}, url = {http://ca.ipisjournals.ir/article_14421.html}, eprint = {http://ca.ipisjournals.ir/article_14421_e5e914a42a2482b41fd4dfffd20b552f.pdf} } @article { author = {}, title = {The Fragile Social Structure in Ukraine: Soft Confrontation Arena of International Actors}, journal = {‍Central Asia and The Caucasus Journal}, volume = {20}, number = {86}, pages = {1-30}, year = {2015}, publisher = {The Ministry of foreign Affairs of Islamic Republic of Iran}, issn = {2322-3766}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Russia’s involvement in the Ukrainian conflict was an attempt to react to the continuation of conflict in Ukraine in 2014 and the West interference in their internal affairs. Russia’s actions vis-à-vis Ukraine was considered by western powers as an insult of a revisionist power. Given the uncertainty over the behaviors of the actors in the Ukrainian quagmire, there is a need for a thorough analysis on the developments in this country. The fragility of social structure in Ukraine is in part to due the influence exerted on this country by key players in the international community. The primary tool for influencing matters is resorting to soft power resources. Due to its nature, which could be influenced by intangible factors such as culture, ideology, and its implementation, it is rather difficult to determine its efficacy. As an important player in the international arena, Russia attempted to use this power less than a decade ago in the territories on the western side of the Soviet Union, including Ukraine. For the United States and the European Union, Ukraine emanates critical strategic implications for their current and future foreign policy agendas. This paper describes the framework of the Ukrainian community through documentary and historical methods, and will answer the following question: How soft power tools employed by the West and Russia influence events/developments in Ukraine? This paper's hypothesis is that the fragility in the social structure of Ukraine has paved way for the intrusion of key players into the conflict.}, keywords = {}, title_fa = {ساختار اجتماعی شکننده در اوکراین؛ عرصه رویارویی قدرت نرم بازیگران بین‌المللی}, abstract_fa = {با تداوم منازعات اوکراین در سال ۲۰۱۴، روسیه با این احساس که غرب از طریق حمایت از تغییر رژیم در کی‌یف به چارچوب‌های مشارکت در امور بین‌المللی خیانت کرده برای محافظت از منافع خود قدم برداشت؛ و این موضوع در نگاه غرب به مثابه تجاوز یک قدرت تجدیدنظرطلب تلقی گردید. عدم اطمینان از رفتار رقیب در جغرافیایی به نام اوکراین بر ضرورت بررسی آن افزوده است. اوکراین کشوری با هویتی دوقطبی است که بستر آماده‌ای را برای بسط تمایزات اجتماعی در خود مستتر دارد. چارچوب شکننده‌ جوامعی همچون اوکراین همواره در روند اثرگذاری بازیگران اصلی سیاست بین‌الملل واقع می‌شود که اولین و اصلی‌ترین ابزار اثرگذاری‌شان استفاده از منابع نرم‌افزاری قدرت می‌باشد. البته اندازه‌گیری قدرت نرم به دلیل آن که با منابع نامحسوسی همچون فرهنگ، ایدئولوژی و نیز توانایی استفاده از آنها به طرز ماهرانه‌ای همراه شده است، بسیار دشوار می‌باشد.        روسیه به عنوان یکی از مهم‌ترین کشورهای عرصه سیاست جهانی کمتر از یک دهه است که به استفاده از این منبع قدرت در جغرافیای به جامانده از دوران اتحاد جماهیرشوروی از جمله اوکراین، ترغیب شده است. برای بازیگران غربی - ایالات متحده و اتحادیه اروپایی- نیز نفوذ بر اوکراین یک ضرورت وجودی و از مهم‌ترین اولویت‌های سیاست خارجی در آینده به شمار می‌رود. این مقاله از طریق اسنادی- تاریخی به توصیف چارچوب‌های اجتماعی اوکراین پرداخته و به این سوال پاسخ خواهد داد که ابزار قدرت نرم غرب و روسیه چگونه بر تحولات این کشور تاثیرگذاشته‌اند؟ فرضیه مقاله آن است که زمینه‌های اجتماعی شکننده در اوکراین موجب افزایش تاثیر بازیگران اصلی بر جدال‌های سیاسی داخلی‌اش شده است.}, keywords_fa = {اوکراین,قدرت نرم,هویت زبانی,روسیه,اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا}, url = {http://ca.ipisjournals.ir/article_14422.html}, eprint = {http://ca.ipisjournals.ir/article_14422_44c0d0e5365ee1a0b43256a4324b5fa0.pdf} } @article { author = {}, title = {An Analysis Model for Strategic Environment of Islamic Republic of Iran’s Foreign Policy (Case Study: Central Asia)}, journal = {‍Central Asia and The Caucasus Journal}, volume = {20}, number = {86}, pages = {31-61}, year = {2015}, publisher = {The Ministry of foreign Affairs of Islamic Republic of Iran}, issn = {2322-3766}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Strategic decision-making in foreign policy arena needs a strict cognition of external realities, self-potentialities, scrutinizing possible options, and an exact calculation of the costs and the achievements of each action. Therefore, cognition and analysis of the environment is a necessity for foreign policy and is in the center of executive attention. This necessity is rooted in the activeness of the environment and ignoring it would lead to some irreparable damages that would endanger national security and interests. Having a clear perspective towards future events/developments is another advantage of environment analysis, which helps avoid facing unpredictable events. Central Asia region in the neighboring of Iran is a priority area for its foreign policy. Iran and the region of Central Asia are interconnected to the extent that developments in each impact the other. Therefore a systematic and scientific study on the evolutions of Central Asia is essential for the foreign policy of Iran. Using scientific methods of environment analysis in the field of strategic management, the authors attempt to find an appropriate model for environment analysis in Central Asia.  }, keywords = {Environment Analysis,foreign policy,Iran,The United States,Russia,Turkey,European Union,Saudi Arabia and PESTI Model}, title_fa = {ارائه الگوی تحلیل محیط راه‌بردی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران؛ مطالعه موردی منطقه آسیای مرکزی}, abstract_fa = {تصمیم‌گیری راهبردی در عرصه‌ سیاست خارجی  نیازمند شناخت دقیق واقعیت‌های بیرونی، توانمندی‌های خود و بررسی گزینه‌های عمل احتمالی، برآورد دقیق هزینه‌ها و دستاوردهای هر اقدام است. براین پایه شناخت و تحلیل محیط از الزامات سیاست خارجی بوده و در کانون توجه مجریان این عرصه  قرار دارد الزامی که ریشه در پویایی محیط دارد و بی‌توجهی به آن خسارت‌های جبران‌ناپذیر به بار می‌آورد و منافع و امنیت ملی کشورها را به خطر می‌اندازد. امکان آینده‌نگری نسبت به تحولات آتی از دیگر فواید تحلیل محیط است که مانع از مواجهه با شرایط و رویدادهای پیش‌بینی نشده می‌گردد. منطقه آسیای مرکزی با پیوندهای دیرین فرهنگی، دینی، تاریخی و پیوستگی جغرافیایی از حوزه‌های اولویت‌دار سیاست خارجی کشورمان است. شدت پیوستگی متقابل میان جمهوری اسلامی ایران و منطقه یادشده به گونه‌ای است که تحولات هریک پیامدهای اجتناب‌ناپذیر بر طرف دیگر خواهد داشت. از این‌رو پایش نظام‌مند و علمی تحولات این منطقه لازمه سیاست‌های کشور در قبال این منطقه است. مقاله حاضر بر پایه مفروضات بنیادین بالا، با بهره‌گیری از ابزار و روش‌های علمی تحلیل محیط در علم مدیریت راهبردی‌، با روش تحلیلی و توصیفی درصدد پاسخ‌گویی به این پرسش اساسی است که الگوی مناسب تحلیل محیط در حوزه کشورهای آسیای مرکزی چیست؟ در این راستا با استناد به تجانس‌های فرهنگی، تاریخی و ارزشی میان ایران و کشورهای منطقه آسیای مرکزی، وابستگی‌های متقابل اقتصادی و رقابت و فعالیت بازیگران منطقه ای و جهانی از میان الگوهای متعارف تحلیل محیط، الگوی PESTI مشتمل بر مؤلفه‌های سیاسی، اقتصادی،             اجتماعی- فرهنگی، فناوری و رفتار بازیگران بین‌المللی را به عنوان الگوی مناسب برای تحلیل تغییرات محیطی این منطقه به آزمون گذاشته و نتیجه‌گیری می‌نماید.}, keywords_fa = {تحلیل محیط,سیاست خارجی,ایران,امریکا,روسیه,ترکیه,اتحادیه اروپا,عربستان و الگوی PESTI}, url = {http://ca.ipisjournals.ir/article_14423.html}, eprint = {http://ca.ipisjournals.ir/article_14423_ec4aba4a0c62399808493787ded157d4.pdf} } @article { author = {}, title = {EU Sanctions against Russia; Causes, Dimensions and Consequences}, journal = {‍Central Asia and The Caucasus Journal}, volume = {20}, number = {86}, pages = {83-109}, year = {2015}, publisher = {The Ministry of foreign Affairs of Islamic Republic of Iran}, issn = {2322-3766}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {With the end of the Cold War a new structure emerged in the international system, which was complex, but manageable. Russia, the US, and the EU cooperated together to solve their common problems. Meanwhile, some events such as NATO invasion of Kosovo (1999) and Russia- Georgia war (2008) brought about some challenges among these actors. Despite these problems, the cooperation among these old rivals had created a situation in which all parties respected the Helsinki Final Act. The Ukraine crisis damaged these relatively good relations between Russia and the West, which started with the fall of the Berlin Wall. This crisis was an end to a period of cooperation between them in which the Western countries failed to integrate Russia in its desired structures. The new crisis in addition to the creation of intense political tensions has influenced other areas of cooperation especially the trade and economic relations. The West-Russia economic war over Ukraine has emerged in the format of reciprocal sanctions. In fact, the main question of this article is that “which factors have resulted in the emergence of the crisis between Russia and the EU and what are the dimensions and consequences of the EU’s sanctions against Russia?” The hypothesis is that some factors including the NATO expansion, the EU expansion and the US and EU’s economic and political actions in the Russia’s “Near Abroad” are among the most important causes for the recent crisis between the EU and Russia. The research approach used in this article is analytic-descriptive.  }, keywords = {the European Union,Russia,Economic Sanctions and Ukraine}, title_fa = {تحریم‌های اتحادیه اروپا بر ضد روسیه؛ دلایل، ابعاد و پیامدها}, abstract_fa = {با پایان جنگ سرد ساختاری در نظام بین‌الملل به وجود آمد که اگرچه پیچیده، اما قابل مدیریت بود و روسیه، اتحادیه اروپا و آمریکا برای مدیریت مشکلات مشترک در چارچوب آن با یکدیگر همکاری می‌کردند؛ اگرچه در این مسیر پرتنش در روابط دو طرف حوادثی چون حمله ناتو به کوزوو و جنگ روسیه با گرجستان در سال 2008 وجود داشت که روسیه را با غرب به چالشی جدی کشاند؛ اما با وجود همه این حوادث، همکاری میان دشمنان قدیمی شرایطی را فراهم آورده بود که دو طرف به مفاد پیمان نهایی هلسینکی احترام می‌گذاشتند. بحران سیاسی به وجود آمده در اوکراین در اوایل سال 2014 روابط به نسبت خوب میان غرب و روسیه را که با فروپاشی دیوار برلین در سال 1989 آغاز شده بود تا حدود زیادی از میان برد. این بحران در واقع پایانی بود بر یک مرحله توأم با همکاری‌ در روابط دو طرف؛ مرحله‌ای که در آن غرب در تلاشی نافرجام درصدد ادغام روسیه در ساختارهای مورد نظر خود بود. این بحران علاوه بر ایجاد تنش شدید سیاسی در روابط دو طرف، عرصه‌های دیگر روابط آنها را به ویژه روابط اقتصادی و تجاری در برگرفته است. جنگ اقتصادی روسیه و غرب بر سر بحران اوکراین در قالب تحریم‌های متقابل نمود یافته است. در واقع، سوال اصلی مقاله پیش رو این است که چه عواملی موجب بروز بحران میان اتحادیه اروپا و روسیه شده است و ابعاد و پیامدهای اعمال تحریم‌ها از سوی اتحادیه اروپا بر ضد روسیه کدام هستند؟ در پاسخ به پرسش فوق، این فرضیه مطرح می‌شود: توسعه سه گانه ناتو، اتحادیه اروپا و اقدام‌های سیاسی و اقتصادی آمریکا و اتحادیه اروپا در حوزه خارج نزدیک روسیه از مهم‌ترین دلایل بروز تنش میان اتحادیه اروپا و روسیه بوده است. همچنین روش تحقیق استفاده شده در این مقاله روش توصیفی- تحلیلی است.  }, keywords_fa = {اتحادیه اروپا,روسیه,تحریم‌های اقتصادی و اوکراین}, url = {http://ca.ipisjournals.ir/article_14424.html}, eprint = {http://ca.ipisjournals.ir/article_14424_19344ed5c209740b0fc1c143449908fc.pdf} } @article { author = {}, title = {Multilateral Regime of Sanctions: An Analysis on the Mechanism of Imposed Sanctions against Russia}, journal = {‍Central Asia and The Caucasus Journal}, volume = {20}, number = {86}, pages = {111-134}, year = {2015}, publisher = {The Ministry of foreign Affairs of Islamic Republic of Iran}, issn = {2322-3766}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Ukraine crisis and the application of sanctions against Russia by the US and the EU as a result of this crisis is the first experience of multilateral sanctions against Russia after the Cold War. This study addresses the mechanism of sanctions against Russia. The research tries to answer the following question: What are the mechanism of sanctions against Russia? To answer this question, the following hypothesis is designed: mechanism of the sanctions that are imposed against Russia in the form of a multilateral regime, involves substantive, decision making, implementation and monitoring parts. In substantive part, two political principles are studied as the basis of multilateral sanctions against Russia: First, US efforts to maintain its hegemonic position against recreate of the Soviet Union in the form of the Eurasian Union; second, EU efforts to maintain European order against Russian’s interventionism. From a decision making perspective, decision-making institutions in the US, including the executive and the Congress have been studied. In the European Union, similarly, the role of European council and European commission are studied as well as the documents, which give the authority to make decisions on sanctions. Finally, from an executive perspective, the Department of Treasury, the Department of State, the Office of Foreign Assets Control, and the Department of Energy in the US and the European commission in European Union are scrutinized.  }, keywords = {sanction,Russia,Multilateral Regime,to Maintain the Hegemonic Position and to Maintain European Order}, title_fa = {رژیم چندجانبه تحریم: واکاوی ساز‌و‌کار تحریم‌های اعمالی علیه روسیه}, abstract_fa = {وقوع بحران اوکراین و به‌کارگیری تحریم توسط آمریکا و اروپا علیه روسیه در نتیجه‌ این بحران، نخستین تجربه تحریم‌های چندجانبه علیه روسیه پس از جنگ سرد محسوب می‌شود. در این مقاله به ساز‌و‌کار تحریم‌های اعمالی علیه روسیه پرداخته‌شده است بنابراین پرسش مقاله این‌گونه خواهد بود؛ مختصات ساز‌و‌کار تحریم‌های غرب علیه روسیه کدام هستند؟ در پاسخ به این پرسش، فرضیه مقاله این‌گونه طرح گردید؛ ساز‌و‌کار تحریم‌های غرب علیه روسیه در قالب یک رژیم چندجانبه، دربردارنده اجزای ماهوی، تصمیم‌گیری و اجرا و نظارت هستند. در جزء ماهوی دو اصل سیاسی که زیربناهای رژیم چندجانبه تحریم علیه روسیه محسوب می‌شوند، بررسی شدند؛ نخست، تلاش آمریکا، جهت حفظ جایگاه هژمون در مقابل بازتولید اتحاد جماهیر شوروی در قالب اتحاد اوراسیایی؛ دوم، تلاش اتحادیه اروپا جهت حفظ نظم اروپایی در مقابل مداخله‌گرایی روس‌ها. در جزء تصمیم‌گیری، نهادهای تصمیم‌گیر در آمریکا شامل رئیس‌جمهور و کنگره بررسی‌شده‌اند و در اتحادیه اروپا نقش شورای اروپایی و کمیسیون اروپایی و اسنادی که صلاحیت اتخاذ تصمیم در مورد تحریم‌ها را می‌دهد، مورد واکاوی قرارگرفته‌اند و در نهایت در جزء اجرا در مورد آمریکا، وزارت خزانه‌داری، وزارت خارجه، اداره کنترل دارایی‌های خارجی و وزارت انرژی و در مورد اتحادیه اروپا، کمیسیون اروپا مورد بررسی قرارگرفته است.  }, keywords_fa = {تحریم,روسیه,رژیم چندجانبه,حفظ جایگاه هژمون و حفظ نظم اروپایی}, url = {http://ca.ipisjournals.ir/article_14425.html}, eprint = {http://ca.ipisjournals.ir/article_14425_c22f7bc89bd66af63f35923d7d687989.pdf} } @article { author = {}, title = {The Study of Ukraine-Russia Relations: Roots of the 2014 Crisis}, journal = {‍Central Asia and The Caucasus Journal}, volume = {20}, number = {86}, pages = {135-159}, year = {2015}, publisher = {The Ministry of foreign Affairs of Islamic Republic of Iran}, issn = {2322-3766}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Ukraine has an important position in the foreign policy of Russia. Geopolitical location as well as cultural and historical commonalities is vital to Ukraine’s position in the Russian foreign policy. Ukraine can design and employ a flexible and pragmatic policy as an opportunity to serve its national interests. The research question is to what extent are the consequences of political crises in Ukraine's foreign policy towards Russia and the West? The hypothesis of this article is that, The Ukrainian unilateral foreign policy toward the West has led to various crises in this country, which has endangered its national interests and territorial integrity. Ukrainian civil war can be seen in this context. Changes that began in 2013 in Ukraine were another aspect of the pro-West and anti-Russian efforts. In conclusion, the civil war and the separatist factions in Ukraine have turned this country an area for rivalry between Russia and the West.}, keywords = {civil war,Color Revolution,Ethnic Minority,Cultural Ties and Energy}, title_fa = {بررسی روابط اوکراین و روسیه (ریشه‌یابی زمینه‌های بحران 2014)}, abstract_fa = {کشور اوکراین در سیاست خارجی روسیه از جایگاه مهمی برخوردار است. موقعیت ژئوپلیتیک خاص اوکراین و وجود اشتراکاتی در فرهنگ و تاریخ، اهمیت این جایگاه را برجسته‌تر کرده است. به نحوی که اوکراین می‌تواند با اتخاذ سیاست‌های منعطف و عمل‌گرایانه  از این موقعیت به عنوان فرصتی برای تأمین منافع ملی استفاده نماید. سوال مقاله این است که بحران‌های سیاسی در اوکراین تا چه حد متأثر از سیاست خارجی این کشور در قبال روسیه و غرب بوده است؟ مفروض نیز چنین است که اتخاذ سیاست خارجی یک‌جانبه‌گرایانه به نفع غرب، منجر به بروز بحران‌های متعدد در این کشور شده و منافع ملی و تمامیت ارضی این کشور را به مخاطره انداخته است، همچنان که در جنگ داخلی اخیر نیز مشاهده شد. تحولاتی که از اواخر سال 2013 در اوکراین آغاز شد بار دیگر صبغه‌ای غرب‌گرایانه و ضد روسی داشت. نتیجه آن جنگ داخلی، تجزیه بخش هایی از کشور و تبدیل اوکراین به عرصه رقابت‌های روسیه و غرب بوده است.  }, keywords_fa = {اشتراک فرهنگی,اقلیت قومی,انرژی,انقلاب رنگی و جنگ داخلی}, url = {http://ca.ipisjournals.ir/article_14426.html}, eprint = {http://ca.ipisjournals.ir/article_14426_c965216b7b81295b16e1d0980fe9b1e8.pdf} }