@article { author = {}, title = {Clarification of Russian Foreign Policy in Regards to the Crisis in Ukraine in Terms of Defensive Structural Realism}, journal = {‍Central Asia and The Caucasus Journal}, volume = {20}, number = {87}, pages = {1-32}, year = {2014}, publisher = {The Ministry of foreign Affairs of Islamic Republic of Iran}, issn = {2322-3766}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {The importance of Ukraine as one of the most cosmopolitan countries in the world due to its "geopolitical", "strategic" and "geo-economical" characteristics has made this country one of the most important topics in the competition between Russia and the USA in the international field. The USA and the West's efforts to promote Western values ​​and the promotion of democracy in Ukraine, Ukraine's membership in NATO and the European Union, are all indications of the effort to remove this country from Russia's orbit. Therefore, since each of the two sides act in a different manner, no end to the current conflict between Russia and the West led by the USA can be envisioned and expected. In such circumstances, and in consideration of the recent developments, the question arises whether defensive realism can explain Russia's foreign policy towards the crisis in Ukraine or not? It seems due to factors such as overall strength and power, geographical proximity, offensive power, and aggressive intentions, defensive realism is capable of clarifying and explaining Russia's foreign policy in regards to the Ukraine crisis.}, keywords = {Defensive Realism,Geostrategic,geopolitics,Geo-economics and Russia’s Foreign Policy}, title_fa = {تبیین سیاست خارجی روسیه در قبال بحران اوکراین از منظر واقع‎گرایی ساختاری تدافعی}, abstract_fa = {اهمیت اوکراین به عنوان یکی از بین‎المللی‎ترین کشورهای جهان به واسطه ویژگی‎های«ژئوپلیتیک»، «ژئواستراتژیک» و «ژئواکونومیک» باعث شده تا این منطقه را به یکی از مهم‎ترین محورهای رقابت میان روسیه و آمریکا در عرصه نظام بین‎الملل مبدل سازد. تلاش‎های آمریکا و غرب برای گسترش ارزش‎های غربی و ترویج دموکراسی در اوکراین، به عضویت درآوردن اوکراین در ناتو و اتحادیه اروپا همگی نشان از جداکردن این کشور از مدار روسیه دارد. لذا از آن‎جایی که هر یک از دو طرف به شیوه‎ای متفاوت عمل می‎کنند، نمی‎توان پایانی برای مناقشه کنونی بین روسیه و غرب به رهبری آمریکا متصور شد. در چنین شرایطی و با وجود تحولات اخیر این سوال پیش می‎آید که آیا واقع‎گرایی تدافعی می‎تواند سیاست خارجی روسیه در قبال بحران اوکراین را تبیین نماید؟ به نظر می‎رسد واقع‎گرایی تدافعی با توجه به شاخصه‎هایی مانند؛ قدرت کلی، مجاورت جغرافیایی، قدرت آفندی و نیات تجاوزکارانه توانایی تبیین سیاست خارجی روسیه در قبال بحران اوکراین را داشته باشد.  }, keywords_fa = {واقع‎گرایی تدافعی,ژئواستراتژیک,ژئوپلیتیک,ژئواکونومیک,سیاست خارجی روسیه}, url = {http://ca.ipisjournals.ir/article_14452.html}, eprint = {http://ca.ipisjournals.ir/article_14452_beca5a841aa15302f994e31f0e7ed739.pdf} } @article { author = {}, title = {A Discursive Explanation of the Conflict between Chechnyan Ethnical Identity and Nationalism and Russian Nationalism and Identity}, journal = {‍Central Asia and The Caucasus Journal}, volume = {20}, number = {87}, pages = {33-60}, year = {2014}, publisher = {The Ministry of foreign Affairs of Islamic Republic of Iran}, issn = {2322-3766}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Post-Soviet Russia still does not have sufficiently strong government and therefore, ethnical and security threats have put Russian society in danger of disintegration and collapse. The main question of this paper is how Russian and Chechnyan identity and nationalism have distinguished and defined their distinction? This Paper claims that in the conflict with ethnic nationalism, Russian nationalism uses Slav myths and Orthodox religion in order to represent non-Slavic ethnicities and Muslims as fundamentalists and separatists and in fact, both sides define their identity by referring to threatening and security implications (Russia) and ethnical implications (Chechnya). This article tries to show that this representation of the other as separatist and Slavic-Orthodox myths are identity based, and according to a modeling metaphor that corresponds to both Russian and Chechnyan metaphor schema. The method used in this paper, is the discourse analysis method.}, keywords = {conceptual metaphor,Discursive Spaces,Russian Nationalism,Ethnic Nationalism and Identity}, title_fa = {تبیین گفتمانی تقابل هویت و ملی‌گرایی قومی چچن با هویت و ملی‌گرایی روسی}, abstract_fa = {روسیه پساشوروی هنوز از یک حاکمیت که دارای استحکام کافی و لازم باشد برخوردار نیست و تهدید‌های قومی و امنیتی، جامعه روسیه را از درون با خطر فروپاشی و تجزیه روبه‌رو ساخته است. در این مقاله سوال اصلی این است که هویت و ملی‌گرایی روسی و ملی‌گرایی قومی چچن چگونه یکدیگر را به‌عنوان خود و دیگری بازنمایی نموده‌اند؟ ادعای مقاله آن است که ملی‌گرایی روسی در تقابل با ملی‌گرایی قومی با تکیه‌بر اسطوره‌های نژاد اسلاو و مذهب ارتدوکس، قومیت‌های غیر اسلاو و مسلمانان را به‌عنوان دیگری تجزیه‌طلب و بنیادگرا برساخته است و در واقع، هر دو طرف با بازنمایی هویت خود در مقابل دیگری با ارجاع به دلالت‌های تهدیدزا و امنیتی (روسیه) و قومیتی (چچن) هویت خود را تعریف می‌نمایند. در این مقاله تلاش می‌شود نشان داده شود که این بازنمایی دیگری تجزیه‌طلب و اسطوره اسلاو ـ ارتدوکس منشأ هویتی دارد و بر اساس نوعی الگوسازی استعاره‌ای است که با طرح‌واره استعاره‌ای هر دو طرف روس و چچن مطابقت دارد. روش تحقیق در این مقاله تحلیل گفتمان است.}, keywords_fa = {استعاره مفهومی,فضاهای گفتمانی,ملی‌گرایی روسی,ملی‌گرایی قومی و هویت}, url = {http://ca.ipisjournals.ir/article_14453.html}, eprint = {http://ca.ipisjournals.ir/article_14453_583b1edc2cde0612589b19971fc1fd9d.pdf} } @article { author = {}, title = {An Analysis of the European Union Policy in Afghanistan Based on Liberal Peace Theory}, journal = {‍Central Asia and The Caucasus Journal}, volume = {20}, number = {87}, pages = {61-91}, year = {2014}, publisher = {The Ministry of foreign Affairs of Islamic Republic of Iran}, issn = {2322-3766}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {The success of the European Union in the field of peace and integration in the recent decades shown this institutions as a model to be followed in order to achieve peace and security in conflict stricken regions of the world (Bindy(?) et. Al., 397: 1393). After the end of the Cold War, the European Union found an opportunity to play a greater role in international issues. This institution, with reliance on historical experience and by using liberal approaches, has tried to help a large number of conflicting communities to fight extremism and help them achieve peace. Afghanistan, as a perfect example of a community in crisis, conflicted, and a failed state, is considered one of the most important security issues that the international community has been facing over the last fifteen years. After the fall of the Taliban government, the European Union and other international actors present in Afghanistan, tried by following the principles and concepts of liberal peace theory and various financial, military, technical assistances and more, to guide this country toward peace and erase the main roots of conflict. This article seeks to answer this question, "Considering European Union's fifteen years of presence in Afghanistan with the aim of bringing peace to this country, to what extent has it been successful in reaching its goals?" The hypothesis presented in this article claims that after more than a decade of European Union presence in Afghanistan, an assessment of the current situation in this country and international findings and statistics show that there has been no real progress towards peace, security and development in Afghanistan and the main roots of conflict still remain present and untouched in this country.  }, keywords = {Liberal Peace,Civil Peace,Lasting Peace,European Union and Afghanistan}, title_fa = {تجزیه و تحلیل سیاست اتحادیه اروپا در افغانستان بر اساس نظریه صلح لیبرال}, abstract_fa = {موفقیت‌های اتحادیه اروپا در حوزه صلح و همگرایی در چند دهه اخیر باعث شده تا برخی این نهاد را به عنوان یک الگوی مناسب برای دستیابی به صلح و امنیت در مناطق دچار منازعه در جهان معرفی کنند (بیندی و دیگران،397:1393). اتحادیه اروپا این فرصت را پیدا کرد تا پس از جنگ سرد نقش بیشتری در موضوعات بین‌المللی ایفا نماید. این نهاد با تکیه بر تجارب تاریخی خود و بر اساس رویکردهای لیبرالی سعی نموده تا به شمار زیادی از جوامع دچار منازعه برای مبارزه با افراطی‌گری و در جهت دستیابی به صلح کمک نماید. افغانستان به عنوان یک نمونه کامل از جوامع دچار بحران، منازعه و برخوردار از دولت ورشکسته، یکی از مهم‌ترین موضوعات امنیتی را طی پانزده سال گذشته پیش روی جامعه جهانی قرار داده است. اتحادیه اروپا به همراه دیگر بازیگران بین‌المللی، پس از سقوط حکومت طالبان با حضور خود در افغانستان تلاش نمودند تا با بهره‌گیری از اصول و مفاهیم نظریه صلح لیبرال و ارائه کمک‌های مختلف مالی، نظامی، فنی و... این کشور را به سمت صلح  هدایت کنند و ریشه های منازعه را در این کشور محو نمایند. این مقاله در جستجوی پاسخ این سوال است که « با توجه به حضور پانزده ساله اتحادیه اروپا در افغانستان که با هدف استقرار صلح در این کشور صورت پذیرفته است، این نهاد تا چه میزانی در رسیدن به اهداف خود موفق عمل کرده است؟» فرضیه مقاله حاضر این است که پس از بیش از یک دهه فعالیت اتحادیه اروپا در افغانستان، ارزیابی وضعیت موجود در این کشور و بررسی یافته‌ها و آمارهای نهادهای بین‌المللی نشان می‌دهد که هیچ پیشرفت واقعی در جهت استقرار صلح، امنیت و توسعه در افغانستان به دست نیامده است و ریشه‌ منازعات در این کشور همچنان پابرجا است.}, keywords_fa = {صلح لیبرال,صلح مدنی,صلح پایدار,اتحادیه اروپا و افغانستان}, url = {http://ca.ipisjournals.ir/article_14454.html}, eprint = {http://ca.ipisjournals.ir/article_14454_c5dc79b13e633c8ebdd8df5458658a23.pdf} } @article { author = {}, title = {Climatic and Geopolitical Conditions, Historical Destiny and the Nature of Russian Modernization}, journal = {‍Central Asia and The Caucasus Journal}, volume = {20}, number = {87}, pages = {93-123}, year = {2014}, publisher = {The Ministry of foreign Affairs of Islamic Republic of Iran}, issn = {2322-3766}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Since the creation of mankind, humans have interacted with their habitat and biogeography environment, they have impacted on this environment and in turn, been influenced by it. In addition, the geographical diversity coupled with special natural and climatic features has changed the course of history in different parts of the world. Although the advancement of science and technology has gradually reduced the impact of geographical environment on the human living conditions, this factor has never completely disappeared. In fact, climatic conditions, geographical location and historical events play an important role in the rise and development of civilizations and will have a great impact on their subsequent modernization; therefore advanced civilizations have often enjoyed favorable climatic conditions and geographic location. This article analyzes the impact of historical and geographical characteristics on the nature of the patterns of development and modernization in Russia, in order to not only find out how historical and geographical factors have influenced the development and modernization of Russia, but also try to identify and analyze historical and geographical factors separately, in an attempt to prove the theory of inevitable differences in the nature of Russian and western patterns of development and modernization. Thus, according to the nature of the subject, in this article the analytical-descriptive research method is employed and is implemented by way of bibliographical method (virtual and real).}, keywords = {Development and Modernization,Historical Factors,Geographical Conditions,Authoritarianism and Mobilization Development}, title_fa = {شرایط اقلیمی و ژئوپلتیک، تقدیرهای تاریخی و ماهیت نوسازی روسی}, abstract_fa = {انسان از  بدو خلقت در تعامل با محیط زندگی و جغرافیای زیستی خود بوده و ضمن  آنکه بر آن تأثیر گذاشته، پیوسته از آن تأثیر پذیرفته است. همچنین وجود جغرافیای متنوع با ویژگی‌های خاص طبیعی و اقلیمی در نقاط گوناگون جهان تاریخ متفاوتی را رقم زدهاست. اگرجه پیشرفت علم و فناوری به مرور از تأثیرات  محیط جغرافیایی بر زندگی انسان کاسته، اما این عامل هیچ‌گاه از بین نرفته است. در واقع، شرایط اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و وقایع تاریخی در  پیدایش تمدن‌ها و توسعه آنها نقش مهمی ایفا می‌نمایند و بر چگونگی نوسازی بعدی آنها تأثیر به سزایی خواهند گذاشت؛ به طوری که غالبا تمدن‌های پیشرفته، از شرایط اقلیمی و موقعیت جغرافیایی مطلوبی برخوردار بوده‌اند. این نوشتار به بررسی تأثیر ویژگی‌های تاریخی و جغرافیایی بر ماهیت الگوهای توسعه و  نوسازی در روسیه می‌پردازد تا ضمن پاسخ دادن به این پرسش اصلی که عوامل تاریخی و جغرافیایی چگونه توسعه و نوسازی روسیه را متأثر ساخته‌اند؟ با شناسایی و واکاوی جداگانه عوامل تاریخی و جغرافیایی، فرضیه تمایز اجتناب‌ناپذیر ماهیت الگوهای توسعه و نوسازی روسی از الگوهای توسعه غربی را اثبات نماید. بنابراین با توجه به ماهیت  موضوع روش تحقیق در این مقاله            توصیفی- تحلیلی است  و برای اجرای آن از روش کتابخانه‌ای (فضای مجازی و واقعی) استفاده شده است. }, keywords_fa = {توسعه و نوسازی,عوامل تاریخی,شرایط جغرافیایی,اقتدارگرایی و توسعه تجهیزی}, url = {http://ca.ipisjournals.ir/article_14455.html}, eprint = {http://ca.ipisjournals.ir/article_14455_52f86a5defb56ad8a3b5b4884c4b88b2.pdf} } @article { author = {}, title = {Requirements of and factors Affecting Alliances in South Caucasus}, journal = {‍Central Asia and The Caucasus Journal}, volume = {20}, number = {87}, pages = {125-148}, year = {2014}, publisher = {The Ministry of foreign Affairs of Islamic Republic of Iran}, issn = {2322-3766}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {The Collapse of the Soviet Union caused a very important change in the security environment of the areas that were separated, including the South Caucasus. The emergence of three states of Azerbaijan, Armenia and Georgia in the South Caucasus led to changes in the regional security equations and interaction patterns, which were influenced by the presence and number of actors, and the complexity and variety of regional issues, including the issues of ethnicity, political and territorial disputes and economic problems. The presence of numerous external actors, including governments and various alliances are amongst the most important security and economical developments in the countries of the South Caucasus. This paper seeks to answer the question, why after gaining their independence the South Caucasian countries have started to follow the model of alliances and coalitions in their foreign policy and have employed this strategy in their agenda? The hypothesis here is that security and political challenges in the region, being surrounded by large regional states and the economic weakness of the South Caucasian countries, are at the root of the tendency to adopt a pattern of establishing  alliances with regional and extra-regional actors.}, keywords = {South Caucasus,Alliance,geopolitics,Guam,Collective Security Treaty and Regional Actors}, title_fa = {ضرورت‌ها و عوامل موثر بر اتحادها در قفقاز جنوبی}, abstract_fa = {فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تحول بسیار مهمی را در محیط امنیتی مناطق جداشده از آن از جمله قفقازجنوبی به جا گذاشت. پدیداری سه کشور آذربایجان، ارمنستان و گرجستان در منطقه قفقازجنوبی موجب گردید تا معادلات امنیتی و الگوی تعاملات منطقه‌ای، تحت تأثیر حضور و تعدد بازیگران و پیچیدگی و تنوع موضوعات منطقه‌ای از جمله مسائل قومی، اختلافات سیاسی و سرزمینی و مشکلات اقتصادی متحول گردد. حضور بازیگران خارجی و متعدد از جمله دولت‌ها و اتحادهای مختلف از مهم‌ترین تحولات امنیتی و اقتصادی کشورهای قفقازجنوبی محسوب می‌شود. مقاله حاضر در پی پاسخ به این پرسش است که چرا کشورهای منطقه قفقازجنوبی پس از استقلال به سمت الگوی اتحاد و ائتلاف در سیاست خارجی حرکت کرده‌اند و این استراتژی را در دستورکار خود قرار داده‌اند؟ فرضیه مقاله این است که چالش‌های امنیتی و سیاسی در منطقه، احاطه شدن در بین کشورهای بزرگ منطقه‌ای و ضعف اقتصادی کشورهای منطقه قفقازجنوبی، سبب گرایش آنها به سمت اتخاذ الگوی اتحاد با بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای شده است. }, keywords_fa = {قفقاز جنوبی,اتحاد,ژئوپلیتیک,گوام,پیمان امنیت دسته‌جمعی و بازیگران منطقه‌ای}, url = {http://ca.ipisjournals.ir/article_14456.html}, eprint = {http://ca.ipisjournals.ir/article_14456_3e0659ad310eaf68b06608d1da76a860.pdf} } @article { author = {}, title = {Clarification of Afghanistan as a Sub-Regional Focus with Emphasis on South Asia and the Role of India}, journal = {‍Central Asia and The Caucasus Journal}, volume = {20}, number = {87}, pages = {149-177}, year = {2014}, publisher = {The Ministry of foreign Affairs of Islamic Republic of Iran}, issn = {2322-3766}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Afghanistan is located in a region that from a political, security, economic, cultural and geopolitical point of view, can be placed in a sub-class of a multi-regional system which includes Central Asia, Middle East, and South Asia. However, this country can mainly be considered a sub-class of the Central Asian region. Although the intense rivalry existing between India and Pakistan, has led Kabul to enter the regional equations in South Asia. On the other hand, Afghanistan is India's gateway to Central Asia, and the Middle East. Thus, India will be able to expand its strategic depth to Central Asia, and prevent itself from being surrounded by China and Pakistan. The result of the above mentioned issues, in addition of adding Afghanistan to the South Asian security concerns, is highlighting the position of Kabul in India's foreign policy. In this paper, we seek to answer the following questions with the use of Buzan security complex theory. "What is Afghanistan's place in India's foreign policy concerning South Asia after the events of Sept. 11, 2001? What are the factors affecting Afghanistan's entry into the security dynamics of South Asia?" The authors' hypothesis is as follows: "Afghanistan is a country that acts as insulation between several regional sub-systems Political, economic and especially the security crisis following the developments after September eleven, 2001 have pushed this country towards South Asia. India's foreign policy also seeks to exploit these new conditions."}, keywords = {Central Asia,South Asia,Regional Systems,Security Complex and Afghanistan}, title_fa = {تبیین جایگاه افغانستان به عنوان کانون چند زیرسیستم منطقه‌ای با تأکید بر منطقه آسیای‌جنوبی و نقش هندوستان}, abstract_fa = {کشور افغانستان در ناحیه‌ای قرار دارد که می‌توان آن را به لحاظ سیاسی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و ژئوپلیتیکی در زیرمجموعه چند سیستم منطقه‌ای از جمله آسیای‌مرکزی، خاورمیانه و جنوب آسیا جای داد. هرچند اصلی‌ترین منطقه‌ای که افغانستان در زیر مجموعه آن قرار می‌گیرد آسیای‌مرکزی است. اما رقابت شدید میان هند و پاکستان باعث ورود کابل به معادلات منطقه‌ای آسیای‌جنوبی شده است. از سوی دیگر، افغانستان دروازه ورود هند به آسیای مرکزی و خاورمیانه است. هندوستان بدین طریق قادر خواهد بود عمق استراتژیک خود را تا آسیای‌مرکزی گسترش دهد و از محاصره شدن توسط چین و پاکستان جلوگیری نماید. برآیند مسایل فوق علاوه بر راه یافتن افغانستان به مسایل امنیتی جنوب آسیا، برجسته شدن جایگاه کابل در سیاست خارجی هند است. در این مقاله با کاربست نظریه مجموعه امنیتی بوزان در صدد پاسخ به سوالات زیر خواهیم بود « افغانستان چه جایگاهی در سیاست‌ خارجی هندوستان در آسیای‌جنوبی، پس از 11 سپتامبر 2001 دارد؟ عوامل مؤثر بر ورود افغانستان به پویش‌های امنیتی، منطقه آسیای‌جنوبی چیست؟» فرضیه نگارندگان بدین شرح است « افغانستان کشوری عایقمابین چند زیرسیستم منطقه‌ای است. مسایل سیاسی، اقتصادی و به ویژه بحران‌های امنیتی بعد از تحولات 11سپتامبر 2001 این کشور را به سمت آسیای جنوبی سوق داده است. سیاست خارجی هندوستان نیز در صدد بهره برداری از شرایط جدید است». }, keywords_fa = {آسیای‌مرکزی,آسیای‌جنوبی,سیستم‌ منطقه‌ای,مجموعه‌ امنیتی و افغانستان}, url = {http://ca.ipisjournals.ir/article_14457.html}, eprint = {http://ca.ipisjournals.ir/article_14457_02f99c5b20d83abbd5604980a668d352.pdf} }